För att stärka kundens interna samarbete och skapa ytterligare synergier kring marknadsföringen har vi på Reklambyrån STT i nära samarbete med kunden skapat en kraftfull webbplats för att presentera produkt- och tjänsteutbud. Hemsidan är en utveckling av flera tidigare hemsidor där vi lagt till ytterligare funktioner för att stärka den digitala närvaron och öka marknadspositionen.
Kund:JaguargruppenKategori:Webb, design, branding, copy, översättning, sökordsoptimering, strategi, digitaltLänk:Besök Jaguargruppen
Jaguargruppen grundades 1991 när Danmarks största jaktbutiker gick samman kring inköp och marknadsföring. Denna sammanslagning blev snabbt en succé och kom att ändra villkoren över hela jaktbranschen. Jaguargruppen är idag Skandinaviens största frivilligkedja inom jakt och friluftsliv med flera jaktbutiker i Sverige och Danmark. Reklambyrån STT är glada och stolta över det nära samarbete vi har haft med Jaguargruppen under många års tid där vi tillsammans har skapat flera framgångsrika projekt från idé till lansering.
Som ett steg vidare på sin framgångsresa fanns ett tydligt behov av att sammanföra de olika marknaderna under en gemensam digital plattform. När vi på Reklambyrån STT fick uppdraget såg vi stora möjligheter att skapa en modern, informativ och SEO-anpassad webbplats optimerad för alla enheter. Kundens behov av att kommunicera ett brett utbud av produkter och tjänster och sin heltäckande position var det centrala i design- och programmeringsprocessen. Tydlig navigering, målstyrning och ett omfattande SEO-arbete har gett resultat.
Den nya webbplatsen har skapat synergier mellan marknaderna och stärkt kunden både internt och externt. Användarupplevelsen har optimerats för mobil, tablet och desktop och man såg redan efter de första veckorna en tydlig förbättring av den digitala marknadspositionen.