Lämna avtryck på fysiska och digitala mässor och event

Mässor och evenemang är en naturlig plats för företag att möta kunder och leverantörer. Med rätt förberedelser och satsningar inför er mässa eller event kan ni skapa många nya kunder och leverantörskontakter. På en mässa eller ett evenemang är ni däremot nästan aldrig ensamma, och alla montrar konkurrerar om uppmärksamheten. Vi på Reklambyrån STT vet vad som krävs för att ni ska bli uppmärksammade och lämna avtryck! Ska ni ställa ut på mässa, ordna ett event i er butik eller bjuda in kunder och/eller leverantörer till digital mässa? Mässor och evenemang går att anordna i en mängd olika varianter med olika krav på förberedelser och mässmaterial.

Ska du ställa ut på mässa eller evenemang?

Mässa – vi designar och ritar din mässmonter. Redan innan ni bokar er plats kan det vara smart att fundera över hur montern ska se ut. Det hjälper er nämligen när ni ska välja monterstorlek. Är mässan utomhus eller inomhus? Vi har lång erfarenhet av mässmaterial och monterdesign både till små och stora ytor, utomhus och inomhus. Kanske behöver ni hjälp med att förnya eller ta fram mässmaterial i form av banderoller, roll-ups, mässbord, broschyrhållare, flaggor, mattor, digital signage, ljusboxar, infoställ, eventtält, mässväggar, gatupratare eller ljussättning? Ett tips inför ert deltagande vid en mässa eller ett evenemang är att designa montern så att det finns en naturlig mötesplats. Ni kan också förbereda en aktivitet och viktigast av allt är att vara aktiv i montern. Hur innovativ och säljande er monter än är, så kommer en sur monterpersonal som inte bryr sig om besökarna att dra ner aktiviteten i montern. Det vill vi ju inte! Montern ska vara en inbjudande plats och det kan också vara smart att lämna över något fysiskt minnesspår till besökarna på mässan. En profilprodukt, giveaway eller säljande broschyr kanske? Fundera över vad ni vill att besökarna ska göra när de besöker er på mässan. Titta på en film? Hämta en folder eller lämna sina visitkort så att era säljare kan kontakta dem när mässan är över?

Olika typer av mässor och evenemang

Oavsett vilken typ av evenemang ni ska anordna eller deltag vid så gäller regeln att profilera er så att ni sticker ut, lockar kunderna och lämnar avtryck. Olika evenemang och mässor kräver olika mycket förberedelser. Ett kundevent i er egen butik eller på ert företag kräver oftast inte lika mycket mässmaterial som till en större nationell eller internationell mässa. Genom rätt förberedelser, goda idéer och aktivt deltagande kommer man långt!

Vill ni ordna en helt digital mässa eller event?