Magasin i företagets marknadsföring

Du kan ha ditt alldeles egna magasin – kundmagasin, personalmagasin eller kundtidning. Vad tänker du på när du hör ordet magasin? Många tänker på magasin som tidskrifterna vi hittar i tidningshyllan i affären, till exempel skvallermagasin, branschmagasin eller inredningsmagasin. Men ett magasin eller en tidning kan vara så mycket mer – speciellt inom marknadsföring!

Vad ska mitt magasin innehålla?

När man läser ett magasin förväntar man sig att lära sig något nytt eller bli inspirerad inom området. Annonser, reklamkampanjer, broschyrer och kataloger har sitt tydliga syfte. Ett magasin däremot, har ett läsvärde på ett annat sätt. Här finns innehåll som ger läsaren en annan upplevelse. Intressanta artiklar i kombination med annonsmaterial inom ett område som mottagaren är intresserad av. Med ett magasin kan ditt företag ta chansen att dela fördjupad kunskap om er bransch, era tjänster och produkter. Visa professionaliteten och övertyga kunderna om att du är bäst på det du kan erbjuda, dela era senaste nyheter och sätt in era produkter i sammanhang som övertygar kunderna om att de behöver era produkter. Vi på Reklambyrån STT hjälper er att sätta ihop ert företags alldeles egna magasin. Snygg layout, välskrivna texter och genomtänkt content som skapar köpsug.

Personalmagasin eller personaltidning

Vad gör du för att arbeta med employer branding? Ett personalmagasin eller personaltidning som delas ut internt eller kan läsas digitalt på intranätet kan vara en bra investering för att dela med sig av företagets nyheter, framgångar och utmaningar till medarbetarna och på så sätt öka engagemanget hos personalen. Precis som när en kund får ditt företagsmagasin eller kundtidning, så kommer medarbetarna få en positiv känsla när de får vara delaktiga i vad som händer på företaget. Ett personalmagasin eller en kundtidning kan rikta sig både mot befintlig som eventuell framtida personal.

Magasin i olika utföranden

Digitalt magasin eller tryckt magasin? Den som får ett magasin i sin hand känner sig utvald. Magasin finns i många olika format och utföranden. Ett tryckt magasin i utvald papperskvalitet eller med speciell efterbehandling kan skapa minnespår genom att beröra flera av mottagarens sinnen samtidigt. Det är en speciell känsla att bläddra i en glassig tidsskrit med exklusiv papperskvalitet. Men ett magasin kan också distribueras digitalt. Med ett digitalt magasin får man andra fördelar än med ett tryckt magasin. Det digitala magasinet kan innehålla bland annat länkar, interaktiva funktioner och filmer. Prata med oss om hur ett magasin, kundtidning eller personaltidning kan fungera i din marknadsföring!