Nordhunt: The inside will take you outside the box

Tillsammans med kunden fick Reklambyrån STT i uppdrag att vara med och forma ett nytt varumärke. Nordhunt: The inside will take you outside the box – ett helhetskoncept med grafisk profil, logotyp, hemsida, foto, film, trycksaker och digitala produkter.

Kund:Jaguargruppen, NordhuntKategori:Varumärkesplattform, Strategi, Print

Varumärkesidentitet

Nordhunt är ett varumärke inom outdoor som riktar sig till skandinaviska jägare och friluftsentusiaster. Bakom varumärket står jägare och skyttar med förkärlek för äventyr och naturupplevelser, och det var just det man ville förmedla i det grafiska uttrycket som Reklambyrån STT arbetade fram.

Tydlig kommunikation

Uppdraget var ett helhetskoncept och ett nytt varumärke inom outdoor. Baserat på de insikter och kunskaper som arbetades fram kunde vi bygga den grafiska profilen som speglar kärnvärden och ledord för varumärket. En viktig del i profilen är kommunikationen och hur vi genom strategin får konceptet att skapa minnesspår som leder till goda resultat. Med en tydlig intern- och extern kommunikation i kombination med effektiv resursplanering kunde varumärket snabbt få luft under vingarna. Design av logotyp, produktmärkning, butiksmaterial och ett budskap som kommuniceras i digitala kanaler och print harmoniserar i uttrycket som skapar varumärket Nordhunt.

Resultat

Varumärket Nordhunt stod klart och lanserades under 2018 och Reklambyrån STT har haft förmånen att fortsätta designa marknadsföring som bygger på tydliga insikter och skapar minnesspår som uppmuntrar till naturupplevelser.


Vill du veta mer? Kontakta oss!

Info@reklambyranstt.se  .  +46 (0)325 – 479 65