Varumärkesidentitet – bygg ditt varumärke på ett hållbart sätt
Det är lätt att bilda sig en uppfattning om andra – men hur ser andra på ditt företag, dina medarbetare, produkter och tjänster? Enligt definitionen av varumärkesidentitet är det ett element som styr hur ett varumärke uppfattas. Det är själva själen i ett varumärke. Precis som hos oss människor där man kan säga att identiteten sitter i själen och är det som “gör” oss som personer. Varumärkesidentitet förväxlas gärna med image. Och de båda är lika. Skillnaden är att det är vi som varumärkesägare som kontrollerar varumärkesidentiteten, som till stor del kan påverka den image som kunderna skapar. Så, du kanske har funderat över hur andra ser på ditt företag? Kanske vill du slå hål på fördomar om ditt varumärke? Eller bredda ditt varumärke för att nå nya kundgrupper? På Reklambyrån STT har vi lång erfarenhet av att bygga varumärken. Vi har verktygen och kunskapen och hjälper dig gärna att bredda dina vyer för att utveckla din varumärkesidentitet.
Varumärkesidentitet som skapa igenkänning och lojalitet
För att kunna bygga en hållbar varumärkesidentitet bör man se på varumärkets kärnvärden, hur målgruppen ser ut och den övergripande strategin. Syftet med varumärkesidentiteten är att skapa igenkänning, lojalitet och långsiktiga relationer med målgruppen.
Mycket ingår i varumärkesidentiteten
När man har fått koll på vad man står för kan man se en tydligare bild av hur varumärkesidentitetens formspråk ska utvecklas. Då kommer vi in på varumärkets visuella uttryck med exempelvis logotyp, färger och typsnitt. En bra logotyp ska spegla varumärkets identitet, skapa uppmärksamhet och igenkänning. Det visuella uttrycket är precis som alla andra delar som representerar företaget, mycket viktig för varumärkesidentiteten.
Reklambyrån STT bygger hållbara varumärken över tid
Vi på Reklambyrån STT hjälper små och medelstora företag att växa och utveckla sin varumärkesidentitet på ett hållbart sätt. Behöver du någon att bolla med eller har idéer som du vill komma vidare med? Hör av dig, vi finns här för dig!